Een rendering is een eindproduct dat volledig naar eigen smaak ingesteld kan worden. Zie het renderen als een aparte fase van het projectproces. Afhankelijk van het gewenste resultaat kan het minuten maar ook uren of zelfs dagen duren. Hoe realistischer alles gewenst is, hoe meer tijd hiervoor gereserveerd moet worden. De CineRender Engine is een professionele Render Engine. Onthoud dat hoge fotorealistische kwaliteit een kwestie van ervaring is.
In de bijlage van dit artikel worden de volgende onderdelen behandeld:
Rendering voorbereiden
Stap 1: Maken van een standpunt
Stap 2: Instellen van de PhotoRendering settings
Stap 3: Renderen van de View
Instellingen van een Scene:
Renderer: keuze uit standaard of Redshift (vanaf Archicad 25)
Render Settings
Environment
Background
Verwijzigingen
In de bijgaand bestand wordt verwezen naar een aantal Tips & Trucs, hieronder zijn de links naar deze artikelen te vinden:
Redshift
Deze rendering engine biedt een reeks krachtige tools aan om in aanzienlijk minder tijd de realistische en hoogwaardige resultaten te genereren.
Vanaf Archicad 27 is er een update van deze render engine, waar
een betere ambient occlusion is in verwerkt, om zo ontstaan meer realistische beelden.
de integratie van meerdere lichtbronnen mogelijk is, om een betere simulatie van complexe interieur belichting te krijgen.
het gebruik van monochrome en maquettte effecten, dit helpt om snelle renders te maken om zo camerapunten en lichtinval te oordelen.
een betere en realistische lichtbalans is, hierdoor zal in gerenderde beelden een natuurlijk licht toegepast worden.
Controleer de systeemvereisten.
Archief
In Archicad 17 en eerder wordt gebruik gemaakt van een andere Render Engine. In het archief staat het Renderen met LightWorks uitgelegd.