Documenten publiceren vanuit Archicad kan voor verschillende doeleinden en met verschillende bestandsformaten. Om dit georganiseerd te doen kunnen er verschillende bestanden-sets worden aangemaakt met wisselende Output formaten. Dit doen we met de Publisher functie. Wanneer het om diverse redenen gewenst is om de bestanden te hernoemen, bijvoorbeeld als een instantie vraagt om specifieke gegevens in de bestandsnaam of als er versiebeheer plaatsvindt dan kan dit met de functie voor 'Rename Items' in combinatie met Autotekst.
Bestandsbeheer
Om gepubliceerde documenten te archiveren zijn extra handelingen nodig. Dit kan door de documenten te hernoemen met bijvoorbeeld een datum-toevoeging, door de bestanden uit de doelmap naar een andere locatie te verplaatsen óf door steeds een andere Publish locatie in te stellen als Publisher Path.
Als een van voorgenoemde handelingen niet wordt uitgevoerd worden bestanden bij het opnieuw publiceren automatisch overschreven. |
Automatisch hernoemen van Folders en Bestanden
Om het document beheer (deels) te 'automatiseren' kan er gebruik worden gemaakt van de 'Rename Items' functie.
Open een Publisher Set
Selecteer een of meerdere onderdelen uit de lijst
Klik met de rechtermuisknop op een onderdeel
Kies ’Rename Items’
Kies ’Custom Name’ en de gewenste autotekst
Door handmatig codes voor autoteksten toe te voegen aan de Custom Name kan de keuze uitgebreid worden en de bestandsnaam op basis van de gekozen Autotekst(en) automatisch worden aangepast.
Kijk voor een lijst met alle mogelijke autoteksten die kunnen worden toegevoegd (copy-paste met haakjes) op de website van Graphisoft.
Voorbeeld
Naamgeving van bestanden in de Publisher Set conform Automatic Name (Archicad Keymember template):
Naamgeving van bestanden op basis van Rename Items met een Custom Name en toegevoegde Autoteksten