Het is mogelijk een gevel achter een glazen balustrade te tonen door in de Elevation Settings het vinkje bij 'Transparency' aan te zetten. Hierdoor wordt ook het glas van ramen en deuren transparant en contouren van elementen binnen het gebouw worden zichtbaar.
2D Aanzicht
Mogen de contouren in het gebouw, maar tot een bepaalde lijn zichtbaar zijn, volg onderstaande stappen:
Open de Elevation Settings en zet in het tabblad Model Display het vinkje bij Transparency aan.
Zet de 'Horizontal Range' in het tabblad General op ’Limited’ en klik op OK.
Op de plattegrond komt bij de gevelmarker nu een 2e lijn te staan. Verplaats deze lijn met het commando 'Offset Edge' uit het petpalet naar de binnenkant van het gebouw.
Als er inspringingen in de gevel zijn kan de 2e lijn los van een rechte marker met het commando 'Insert Break and Offset' opgesplitst worden om zo de contouren van het gebouw te volgen.
Mogen de contouren in het gebouw, niet zichtbaar zijn, volg onderstaande stappen:
Open de Elevation Settings en zet in het tabblad Model Display het vinkje bij Transparency aan
Zet de 'Horizontal Range' in het tabblad General op ’Infinite’ en klik op OK.
Ga naar de Surfaces... (Options > Element attributes > Surfaces)
kies voor bijvoorbeeld Glas algemeen voor het glas waar doorheen gekeken mag worden
Zet onder Transparency te Transmittance boven de 50 (kies voor 100 om ook de gevelarceringen achter de balustrade weer te geven)
Stel eventueel een percentage (deels transparante) fill in voor de Vectorial Hatching om diepte werking te creëren
Gebruik dit glas voor de balustraden
Maak een nieuwe surface voor het glas aan waar niet doorheen gekeken mag worden
Zet onder Transparency te Transmittance onder de 50, naar bijvoorbeeld 25
Gebruik dit Surface voor het glas in de ramen den deuren achter de balustrade
3D aanzicht
De 3D weergave geeft meer nuance en kan ook worden gebruikt. Door op een Layout een View van de Axonometry loodrecht op de gevel en het normale aanzicht te combineren ontstaan een realistischer beeld (vanaf 1m18):