Om toegang te kunnen krijgen tot BIMcloud projecten dienen teamleden als gebruiker bekend te zijn op de BIMcloud (Basic). Daarnaast zijn er projectspecifieke instellingen en rolverdelingen mogelijk.
De projectleden en andere instellingen worden aangemaakt en beheerd via de BIMcloud Manager. Deze Tip & Truc geeft een toelichting op de instelmogelijkheden van BIMcloud (Basic). De uitgebreidere mogelijkheden, zoals de organisatiestructuren van gebruikers en projecten en het beheer van toegankelijkheid van BIMcloud worden hier niet besproken.
De BIMcloud Basic wordt beheerd vanuit elke willekeurige computer met behulp van een webbrowser. Om een BIMcloud Basic te kunnen beheren moet een gebruiker Server Administrator zijn.
De BIMcloud Manager
Typ het adres van de BIMcloud Basic in de adresbalk van een webbrowser, bijvoorbeeld http://bimserver.adres:22000/. Maak verbinding met de server en meld je aan. Bij de installatie van de BIMcloud (Basic) is voor een eerste gebruiker een inlognaam en wachtwoord aangemaakt.
De hoofdpagina van de BIMcloud Manager verschijnt:
Via de BIMcloud Manager kunnen de volgende onderdelen beheerd worden:
Projecten
Gebruikers
Rollen
Servermodule en instellingen
Projecten
Meer ontdekken over het beheer van Projecten.
Gebruikers
Meer informatie over het beheren van Gebruikers.
Rollen
Meer over het beheren van Rollen en gebruikersgroepen,
Modules / Server opnieuw starten
Het tabblad Modules geeft weer welke versie van BIMcloud Basic geïnstalleerd is en geeft een overzicht over de activiteiten op de server.
Verder is hier de status van de BIM server te zien en welke versie software (build nr.) op de BIMcloud geïnstalleerd is.
Terugplaatsen van een project vanuit een snapshot (backup)
Meer informatie over BIMcloud backup beheren.