Naar de hoofdinhoud

Eigen presentatie rapportsjabloon maken

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Om een eigen sjabloon te kunnen maken is een spreadsheet-programma nodig zoals bijvoorbeeld Microsoft Excel. Volg de volgende stappen om een eigen sjabloon te maken:

  1. Ga naar de Layout Communication

  2. Klik in de View Presentation op Report

  3. Kies voor Create Default...

  4. Geef het bestand een duidelijke naam, maak eventueel een eigen map aan

  5. Kies de juiste opslagversie (formaat .xlsx of xls) voor het beschikbare Excel-programma

  6. Klik op Save As en het bestand wordt direct geopend in Excel

  7. Het kan ook in een andere spreadsheet programma worden geopend dat .xlsx of .xls bestanden kan lezen en schrijven

  8. Wijzig hierin de gewenste opmaak, lettertype, logo’s, gewenste inhoud etc.

  9. Bij de gewenste inhoud van de kolommen staat een tekst (Template Keyword) die gelinkt kan worden aan de inhoud van een dia bijvoorbeeld <SLIDE_NUMBER>. Bekijk in de help van Solibri de lijst van mogelijke Template Keywords onder Common features > Reports (Help Solibri)


Was dit een antwoord op uw vraag?