Gebruik van het KUBUS Helpcenter

Gebruik van het KUBUS Helpcenter

In het KUBUS Helpcenter is alle informatie, die voorheen via de Support sectie op de KUBUS website te vinden was, doorzoekbaar opgenomen. 

Een aantal tips hierbij:

Zoektermen

  1. Er kunnen meerdere woorden worden ingegeven
  2. Op alle ingegeven termen wordt gezocht
Om te zoeken op de voormalige nummers van de Tips & Trucs kan het nummer gebruikt worden met een drie-cijferige opbouw, bijvoorbeeld: 003.

Waar wordt gezocht?

  1. Wordt de zoekbalk gebruikt, dan wordt automatisch in het gehele helpcenter gezocht

  2. Er wordt gezocht in zowel titel, de inhoud van het artikel als de tags

Zoekresultaten

  1. Tijdens het ingeven van de zoekterm komen direct voorstellen in beeld, waarop geklikt kan worden om direct naar het betreffende artikel te gaan:


  2. Wordt er gebruik gemaakt van 'Enter' dan verschijnen de resultaten van de actieve categorie in beeld en aan de zijkant, gesorteerd per (sub)categorie, van het gehele helpcenter:


Er kan op verschillende manier genavigeerd worden:
  1. Via de tegels op de startpagina naar de verschillende (sub)secties per onderwerp tot aan het overzicht van de artikelen hierover
    Gaat het om veel artikelen, dan kan onderaan de lijst naar een volgende pagina gesprongen worden.
  2. Vanuit een artikel kan via de rechterkolom genavigeerd worden naar de andere artikelen uit de betreffende sectie onder <naam sectie> of naar verwante artikelen
  3. De 'Tags' kunnen gebruikt worden om door te linken naar artikelen met dezelfde tag

In de kolom aan de rechterzijde staat een overzicht van de inhoud (koppen) van het artikel. Hiermee kan direct naar een bepaald onderdeel gesprongen worden en is tijdens het lezen van het artikel via een highlight zichtbaar waar men zich binnen het artikel bevindt.

Overig

  1. Een deel van de Tips & Trucs zijn als bijlagen toegevoegd, onder aan het artikel. Op termijn worden deze omgezet naar artikelen die direct te lezen zijn, klik voor dit moment op het bestand onder 'Bijlagen'. Links in deze bestanden naar andere Tips & Trucs staan onder de verwijzingen

  2. De gekleurde vlakken duiden het karakter van de betreffende informatie aan. Het gaat daarbij om:
Tips om dingen handiger/sneller te doen of het aanduiden van creatieve/alternatieve toepassingen.
Info om extra uitleg te geven waarom iets op een bepaalde manier wordt gedaan of om achtergrondinformatie te geven.
Let op, dit zijn belangrijke aandachtspunt in de stappen die doorlopen worden.
Waarschuwing die aangeeft dat als deze stap niet gevolgd wordt iets niet zal werken of dat er iets onherstelbaars wordt gedaan.

    • Related Articles

    • Studenten en opleidingen

      Alle door ons geleverde software is beschikbaar voor educatie-doeleinden en studenten die binnen de doelgroep van de software vallen. Dit tegen gereduceerde kosten en meestal gratis. Archicad Archicad is gratis te gebruiken voor opleidingen en ...
    • Information in English and other languages

      Nederlands / Dutch Het KUBUS Helpcenter is opgezet in het Nederlands. Om het in een andere taal te kunnen lezen, kan gebruik gemaakt worden van automatische vertaalprogamma's. Een goed werkend programma is DeepL: https://www.deepl.com/translator Voor ...
    • Administratie

      Voor administratieve vragen kan men schriftelijk of telefonisch terecht bij het secretariaat KUBUS. Het betreft bijvoorbeeld: De aanschaf van (extra) licenties Veel licenties zijn ook aan te schaffen via de webwinkel: Archicad STAR(T) Edition ...
    • Meekijken

      Als het nodig is om een vraag beter te kunnen beantwoorden, kunnen wij via internet op een computer meekijken met behulp van Teamviewer of ZOHO Assist. TeamViewer Klik op het TeamViewer icoon De website van Teamviewer opent en er wordt een bestand ...
    • Helpdesk

      Bereikbaarheid Bij een contract met helpdeskondersteuning bestaat de mogelijkheid om gratis contact op te nemen met onze Helpdesk. Op de Helpdesk kunnen we vaak direct helpen. In overige gevallen streven we ernaar om binnen één werkdag antwoord te ...