KUBUS Helpcenter - Account en inloggen

KUBUS Helpcenter - Account en inloggen

Het aanmaken van een account voor het KUBUS Helpcenter is nodig om gebruik te kunnen maken van de chat, het downloaden van KeyMember materiaal en het lezen van artikelen die speciaal voor KeyMembers zijn. Op termijn zal onze dienstverlening nog uitgebreid worden.
Voor alle overige informatie is het inloggen niet nodig.
Met één inlogcode voor het Helpcenter kan van alle rechten die het bedrijf heeft gebruik gemaakt worden. Laat iedere werknemer een eigen account maken, zodat we alle diensten persoonlijk kunnen afstemmen.

Het account voor het KUBUS Helpcenter vervangt de oude inlogcode voor de KUBUS website en chat.
De oude inloggegevens werken dus niet voor het Helpcenter en zullen binnenkort komen te vervallen. 
Inloggen in het Solibri Solution Center / Solibri en het GRAPHISOFT ID / Archicad staan los van de inlogcode voor het KUBUS Helpcenter. 
Voor het aanmaken van een account in het Helpcenter is begin september ter informatie een e-mail verstuurd. Een account aanmaken kan ook direct door gebruik te maken 'Inloggen' boven in het Helpcenter en ga naar 'NIeuwe gebruiker? Account aanmaken' of gebruik deze link.

Account aanmaken

Het aanmaken van een account verloopt daarna als volgt:
Belangrijk is dat iedere werknemer zich apart registreert, zodat onze dienstverlening steeds bij de juiste persoon terecht komt.
  1. Vul de contactgegevens op de registratiepagina

    
Belangrijk is dat het e-mail adres gebruikt wordt dat bij ons bekend is en dat is gekoppeld aan het bedrijf. 

In het algemeen zal dat het geval zijn als dit eerder gebruikt is voor het downloaden van (cursus)materialen, het chatten en/of het mailen met support-vragen.

  2. Klik op 'Registreer'

  3. Er wordt een e-mail gestuurd om het account te bevestigen

    Controleer de spambox ingeval er geen e-mail wordt ontvangen



  4. Maak een wachtwoord aan en klik op registreren
  5. Vul naar wens het profiel aan


    Alle standaard benodigde informatie is ingevuld, er kan direct gebruik gemaakt worden van het Helpcenter via de zoekbalk of de knop 'KUBUS Helpcenter.

    Kies na het aanvullen of aanpassen van het profiel voor opslaan. Er volgt een overzicht van het opgeslagen profiel met de optie het profiel te verwijderen:

    Hiervan kan gebruik gemaakt worden om je account zelf te verwijderen. Is dat niet de bedoeling, maak dan gebruik van de zoekbalk of klik bovenin op de knop 'KUBUS Helpcenter'.

  6. In ons systeem worden nu de rechten van het bedrijf gecontroleerd en toegewezen, waarna er gebruik van gemaakt kan worden
.
    Zijn er geen rechten gevonden, dan wordt er een de-activatie-mail verstuurd. Lees hieronder wat de oorzaak kan zijn en hoe dit is op te lossen.
    Zijn de rechten gevonden, ga dan naar Helpcenter of maak gebruik van de chat.

De-activatie bericht ontvangen


In volgende situatie wordt er automatisch een e-mail gestuurd waarin staat dat het account is gedeactiveerd:
  1. Het bedrijf maakt geen gebruik (meer) van één of meer van de onderstaande contracten:

  1. KeyMember Archicad 

  2. KeyMember Solibri
  3. Servicecontract KUBUS Spexx

  4. Servicecontract simplebim

Klopt dit niet of wilt u hiervan gebruik gaan maken neem dan contact op met KUBUS, bij voorkeur per mail naar het secretariaat met daarin in ieder geval de bedrijfsnaam en het gebruikte e-mailadres.
  1. Het gebruikte e-mail adres is niet gekoppeld aan het bedrijf

    In dat geval kunnen er geen rechten aan het account gekoppeld worden. Afhankelijk van de situatie zijn dit de oplossingen:
    1. Het gebruikte e-mail adres is het correcte zakelijke e-mail adres > neem contact op met KUBUS om dit te laten herstellen, bij voorkeur per mail naar het secretariaat met daarin in ieder geval de bedrijfsnaam en het gebruikte e-mailadres
    2. Het gebruikte e-mail adres is niet gerelateerd aan het bedrijf > registreer opnieuw met een bedrijfs e-mailadres

Wachtwoord vergeten


Dit kan de beste overkomen:
  1. Ga naar 'Inloggen'
  2. Kies daar 'Wachtwoord vergeten'

  3. Volg de stappen

Meldingen

Komen er tijdens de registratie (fout)meldingen, volg dan onderstaande oplossingen.
Volledige melding: Cookie is disabled in your browser. Please enable the cookie to continue.

Oplossing:
  1. Pas de instellingen van Safari aan: Safari > Voorkeuren... > Privacy
  2. Herstart Safari
  3. Werkt het nog niet gebruik dan indien mogelijk een andere browser, of voer de activatie uit op een ander systeem.

Je Helpcenter account is al bevestigd, of je uitnodiging is verlopen.

Oplossing:
  1. Als er al een account is: Log in
  2. Is er nog geen account: maak opnieuw een account aan

    • Related Articles

    • KUBUS Helpcenter - Zoeken

      In het KUBUS Helpcenter is alle informatie doorzoekbaar opgenomen. Een aantal tips hierbij: Zoektermen Er kunnen meerdere woorden worden ingegeven Op alle ingegeven termen wordt gezocht Om te zoeken op de voormalige nummers van de Tips & Trucs kan ...
    • Studenten en opleidingen

      Alle door ons geleverde software is beschikbaar voor educatie-doeleinden en studenten die binnen de doelgroep van de software vallen. Dit tegen gereduceerde kosten en meestal gratis. Archicad Archicad is gratis te gebruiken voor opleidingen en ...
    • Information in English and other languages

      Nederlands / Dutch Het KUBUS Helpcenter is opgezet in het Nederlands. Om het in een andere taal te kunnen lezen, kan gebruik gemaakt worden van automatische vertaalprogamma's. Een goed werkend programma is DeepL: https://www.deepl.com/translator Voor ...
    • Helpdesk

      Bereikbaarheid Als u een contract met helpdeskondersteuning heeft kunt u contact op te nemen met onze Helpdesk.  Op de helpdesk kunnen we vaak direct helpen. In overige gevallen streven we ernaar om binnen één werkdag antwoord te geven.  De helpdesk ...
    • Meekijken

      Als het nodig is om een vraag beter te kunnen beantwoorden, kunnen wij via internet op een computer meekijken met behulp van Teamviewer of ZOHO Assist. TeamViewer Klik op het TeamViewer icoon De website van Teamviewer opent en er wordt een bestand ...