Global Illumination (GI) is een geavanceerde methode om realistische lichteffecten in je model te creëren. Het algoritme simuleert niet alleen de effecten van directe lichtbronnen, maar ook indirecte lichteffecten; dat wil zeggen, reflecties veroorzaakt door lichtstralen die van oppervlakken afkaatsen.
Nog niet bekend met CineRender? kijk dan eerst in dit artikel hoe je een renderscene opzet.
Open de PhotoRendering Settings door op het camera icoontje te klikken.
Dit effect is beschikbaar in de Detailed Settings van de Cineware by Maxon Engine.
Global illumination Presets
De eenvoudigste manier om een scene goed belicht te krijgen via Global Illumination is door het gebruik van de 'GI Presets'. In de meeste gevallen volstaat de Preset: Interior - Preview. Volstaat dit toch niet, kies dan een andere Preset passend bij de karakteristieken van de Scene. Wil je bijvoorbeeld een Scene renderen met kleine lichtspots als lichtbron en wil je dit op hoge kwaliteit, kies dan voor 'Interior - High (Small Illuminants)'.