Naar de hoofdinhoud

Attributen - Surfaces maken met eigen afbeeldingen

Gebruik een eigen afbeelding als surface in het model voor een realistische weergave.

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Zie je wel eens bouwmaterialen tegen die je zelf wel eens wilt toepassen in een project? Maak hier dan een foto van en voeg deze toe aan een eigen Archicad bibliotheek.

  • Plaats de foto in een map op je computer die je als bureau-bilbiotheek gebruikt.

  • Voeg deze map als bibliotheek toe aan je project via File > Libraries and Objects > Library Manager. Voor meer info over het beheer van de bibliotheken, raadpleeg het artikel Bibliotheken (Libraries) en ARCHICAD

  • Maak in Archicad een nieuwe Surface aan via het menu Options > Element Attributes > Surfaces

  • Kies bij ‘Engine Settings’ voor ‘Basic Engine’

  • Klik onder Texture op 'Browse'

  • Navigeer in het geopende venster naar de juiste afbeelding in de bureau-bibliotheek

Idea

Kies voor een textuur die goed op zichzelf aansluit, zodat dit voor een mooie weergave in het 3D-beeld zorgt

  • Maak een nieuwe Building Material aan voor het materiaal, en voeg de nieuw aangemaakte Surface hieraan toe als weergave in 3D.

Textuur ook zichtbaar maken in CineRender?

* Kies bij ‘Engine Settings’ voor ‘CineRender by Maxon' en klik op de knop 'Match settings…’

* Kies voor Update CineRender Settings (from Basic)

Idea

Zorg ervoor dat bij het toevoegen van afbeeldingen deze niet te groot zijn. Dit kan het werken in Archicad vertragen. Plaatjes van 100 tot 200 Kb leveren al mooie resultaten op.

Was dit een antwoord op uw vraag?