Naar de hoofdinhoud

BIMcloud SaaS - we hebben beide een SaaS, maar kunnen niet samenwerken

Troubleshooting als samenwerking met SaaS niet werkt.

Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Sinds april 2024 worden cloud-gebaseerde licenties aangeboden via de Graphisoft-webshop. Voorheen waren dit key-based licenties. Hierdoor kan er een verschil in licenties ontstaan tussen de samenwerkende partijen.

Alert Een belangrijke opmerking is dat key-based en cloud-gebaseerde licenties niet kunnen samenwerken in een SaaS-omgeving. Cloud-based licenties kunnen onderling ook niet samenwerken.

Hoe weet ik of het een key-based of cloud-based licentie betreft?

Het verschil valt op wanneer je inlogt op de SaaS beheerpagina. Bij Cloud-based interface dient alles beheerd te worden via externe weblinks, deze zijn telkens bereikbaar via de knop aan de rechterzijde.

Cloud-based interface:

Deze licenties zijn aangekocht via de (actuele) webwinkel: Graphisoft Store

Key-based interface:

Deze licenties zijn aangekocht via de (legacy) webwinkel: Graphisoft Legacy Store

Oplossing(en):

Vergelijk de SaaS-pagina na inlog van elk bedrijf. Merk je een verschil op, dan kan je volgende stappen uitvoeren:

  • Zet de subscription/abonnement stop van bijvoorbeeld de cloud-based.

  • Kies voor de gewenste strategie:

  • Elk bedrijf zijn eigen licentie: Graphisoft werkt aan een oplossing om key-based en/of cloud-based SaaS licenties te laten samenwerken op basis van 'Bring Your Own License'. Een datum van implementatie is helaas nog niet bekend.

  • Jullie kunnen onderling een regeling treffen waarbij één bedrijf alle licenties aankoopt?

    • Dan kan deze partij zijn subscription verhogen.

Was dit een antwoord op uw vraag?