Licentie verplaatsen naar andere computer
KUBUS Spexx mag op meerdere computers geïnstalleerd worden. Het aantal computers waarop KUBUS Spexx tegelijk gestart kan worden, hangt samen met het aantal licenties in het contract.
Standaardlicentie
Om een licentie naar een andere computer te kunnen verplaatsen dient deze op de ene computer gedeactiveerd worden waarna de licentie op een ander systeem weer geactiveerd kan worden.
Deactiveren
- Ga naar het menu Help > Info...
- Klik op de knop 'Deactiveren'
Voor activeren en deactiveren van licenties is een internet verbinding nodig. Tijdens het werken met KUBUS Spexx niet meer.
Netwerklicentie
Related Articles
Problemen met starten KUBUS Spexx, reeds in gebruik op andere computer
Het kan voorkomen dat bij het starten van KUBUS Spexx een foutmelding wordt gegeven en KUBUS Spexx niet wil starten. Het gaat om de volgende melding: Dit is vreemd, want de computer die in deze melding wordt genoemd; 'WINDOWS11 - Gebruiker' is zeer ...
Wijzigingen in de Pay Per Use licentie
Vanaf 1 januari 2022 is er een wijziging in de Pay Per Use versie van KUBUS Spexx met betrekking tot de bijgeleverde STABU licentie. Als een Pay Per Use gebruiker in KUBUS Spexx met de catalogus van STABU wil werken dan dient hiervoor bij STABU een ...
Een traditioneel werksoorten bestek omzetten naar een elementenbestek
De beste manier is om een bestek per bouwdeel te converteren: Rechtsklik op een STABU bouwdeel en kies de functie 'Converteer bouwdeel'. Selecteer vervolgens een bouwdeel uit de elementencatalogus om naar te converteren. Door de kortteksten naar ...
KUBUS Spexx netwerklicentie
KUBUS Spexx kan geleverd worden met losse licenties of met een netwerklicentie. Met een netwerklicentie van KUBUS Spexx kan met zogenaamde ‘floating licenses’ gewerkt worden. Dat heeft een aantal voordelen: Het aantal licenties dat een bedrijf heeft, ...
Oplossingen voor licentiemeldingen
Soms komt het voor dat de licentie niet goed werkt. Hieronder staan een aantal voorkomende situaties en meldingen met een oplossing. Gaat het om een andere melding, neem dan contact met de helpdesk (helpdesk@kubusinfo.nl) en sluit een ...