Meekijken

Meekijken

Als het nodig is om een vraag beter te kunnen beantwoorden, kunnen wij via internet op een computer meekijken met behulp van Teamviewer of ZOHO Assist.

TeamViewer

  1. Klik op het TeamViewer icoon
    De website van Teamviewer opent en er wordt een bestand gedownload: 'TeamViewerQS'.

  2. Als deze download wordt gestart verschijnt uw naam bij de KUBUS Helpdesk en stuurt de de medewerker een verzoek om toestemming
    Er wordt hierbij geen software op uw systeem geïnstalleerd.
  3. Accepteer het verzoek tot meekijken
    De helpdesk sessie kan beginnen.
Bewaar eventueel de download voor een volgende keer
De KUBUS TeamViewer is in Archicad ook direct te downloaden vanuit het menu Help > Online Resources > KUBUS TeamViewer
Wordt er gebruik gemaakt van een eigen TeamViewer, dan verschijnt een scherm met een ID en een wachtwoord dat doorgegeven moet worden aan de helpdeskmedewerker van KUBUS.
Op Apple computers moet TeamViewer de juiste rechten krijgen. Open de systeemvoorkeuren via het Apple-icoon linksboven het scherm. Vink TeamViewer aan op de volgende plekken:
  1. Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Toegankelijkheid
  2. Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Schermopname
  3. Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Volledige schijftoegang (optioneel)

Zoho Assist 

Als alternatief voor Teamviewer gebruiken wij Zoho assist, de werking is vergelijkbaar met Teamviewer. Als u telefonisch contact heeft met een support-medewerker kan deze u een code geven die u hieronder kunt invullen.
Op het moment dat u op 'Connect' klikt wordt er een bestand gedownload dat daarna uitgevoerd dient te worden.  


    • Related Articles

    • Helpdesk

      Bereikbaarheid Als u een contract met helpdeskondersteuning heeft kunt u contact op te nemen met onze Helpdesk.  Op de helpdesk kunnen we vaak direct helpen. In overige gevallen streven we ernaar om binnen één werkdag antwoord te geven.  De helpdesk ...