Teken een Morph, Zone, Slab of Mesh over het gebouw en bewerk deze zodat het de vorm van het gebouw krijgt. Voordeel van een Morph is dat hiervan ook het volume per verdieping in een Schedule kan worden weergegeven. Daarnaast gaat het Building Material van de Morph niet automatisch een verbinding met andere elementen.
Zet de laag van de bruto inhoud op Wire Frame.
Tips voor het maken van een Morph ten behoeve van bruto volume
Modelleer de Morph met een van deze methodes
Teken in 3D met de geometrie methode 'Box' (2) om direct een hoogte mee te geven
Teken in 2D met methode 'Polygonal' (1) of neem een bestaande vorm over met de Magic Wand. Maak van deze platte vlakken een 3D vorm met Push Pull
Gebruik Solid Element Operaties of Trim to Roof met bestaande elementen om de Morph aan te passen. Maak deze vorm eventueel permanent door deze opnieuw om te zetten naar naar Morphs in het rechtermuisknop menu 'Convert to Morphs'
Voeg de losse Morphs samen tot één vorm via het rechtermuisknopmenu Boolean Operations > Union
Bekijk het volume van de Morph via Window > Palettes > Element Information