Het Mesh-gereedschap: objecten maken, bijvoorbeeld een zitzak
De Meshtool kan ook creatief ingezet worden om bijvoorbeeld een zitzak te maken.
- Stel het Mesh gereedschap in op ‘alleen een oppervlak’ maken
- Teken de omtrek van de voorkant van de zitzak
- Selecteer de Mesh en zorg dat de Meshtool in de gereedschapsbalk actief is
- Voeg de hoogtelijnen en punten toe met behulp van de toverstaf
- Geef de hoogtelijnen en punten de gewenste hoogte
- Doe dit ook voor de achterkant van de zitzak
- Plaats beiden Meshes bovenop elkaar
- Bekijk ze in 3D van de juiste kant (zijaanzicht van achteren)
- Sla het 3D model op als een object, zie hiervoor het artikel: Objecten maken
Related Articles
Het Mesh-gereedschap: woningrij of kerktoren voor Stedenbouwkundig plan maken
Voor meer informatie over het instellen van het Meshgereedschap zie het artikel: Het Mesh-gereedschap: landschap met onregelmatige oppervlakten maken. Eenvoudig huis / woningrij voor stedenbouwkundig plan: Kies in het instellingenvenster, van het ...
Een Mesh omzetten naar dakvlakken
Voor meer informatie over het instellen van het Meshgereedschap zie het artikel: Het Mesh-gereedschap: landschap met onregelmatige oppervlakten maken. Mesh to Roof Add-on downloaden en installeren Voor het maken van complexe dakstructuren, kan het ...
Archief - Zelf ramen en deuren maken met NL+-objecten
De Archicad-bibliotheek bevat vele parametrische ramen en deuren. Mocht hier toch niet het gewenste raam- of deurelement tussen zitten, dan kan altijd nog een eigen raam of deur geheel naar wens worden aangemaakt. Deze ramen en deuren zullen ...
Objecten maken
Om eigen objecten in Archicad te maken hoeft men geen programmeur te zijn. Objecten kunnen zowel 2D als in 3D gebruikt worden. Ook kan een ander object als basis dienen voor een eigen object. In dit artikel is een overzicht te vinden van diverse ...
Een 2D object maken
2D objecten zijn erg makkelijk om te gebruiken wanneer een onderdeel, getekend in 2D, meerdere malen voorkomt en er altijd hetzelfde uit moet zien. Het voordeel van een 2D object boven het groeperen en kopiëren, is dat alle geplaatste objecten ...