Om eigen objecten in Archicad te maken hoeft men geen programmeur te zijn. Objecten kunnen zowel 2D als in 3D gebruikt worden. Ook kan een ander object als basis dienen voor een eigen object.
In dit artikel is een overzicht te vinden van diverse video's en links naar artikelen over het maken van objecten.
Voor het maken van objecten met GDL programmeren zie dit artikel.
De KUBUS ramen en deuren add-on is een door KUBUS ontwikkelde add-on voor de KeyMember Editie waarmee snel en eenvoudig eigen ramen en deuren kunnen worden gemaakt die afwijken van de standaard ramen en deuren. Het resulterende element geeft direct ...
De taal waarmee objecten in ARCHICAD worden beschreven is GDL (Geometric Description Language). Aan de hand van onderstaande bronnen kun is dit zelf aan te leren. Ondersteuning bij het maken van objecten met behulp van GDL is alleen als maatwerk ...
Zie voor het maken en gebruiken van schedules in de huidige versie van Archicad Schedules maken. Schedules maken tot en met Archicad 19 Zie hieronder de bijlage van het archiefbestand: 029: Schedules maken Met Archicad kunnen eenvoudig lijsten ...
De Archicad-bibliotheek bevat vele parametrische ramen en deuren. Mocht hier toch niet het gewenste raam- of deurelement tussen zitten, dan kan altijd nog een eigen raam of deur geheel naar wens worden aangemaakt. Deze ramen en deuren zullen ...
2D objecten zijn erg makkelijk om te gebruiken wanneer een onderdeel, getekend in 2D, meerdere malen voorkomt en er altijd hetzelfde uit moet zien. Het voordeel van een 2D object boven het groeperen en kopiëren, is dat alle geplaatste objecten ...