Naar de hoofdinhoud

S2S conversieprogramma - Troubleshooting

Veelgestelde vragen over problemen bij de overstap van perpetual naar cloud-licenties in het S2S-programma, met tips en supportadvies.

Deze week bijgewerkt

Hieronder vind je enkele veelgestelde troubleshooting-vragen in verband met het S2S-conversieprogramma. Deze helpen je bij het oplossen van mogelijke problemen tijdens of na de overstap van een perpetual licentie naar het nieuwe abonnementsmodel. Heb je een specifiek probleem? Raadpleeg dan zeker ook onze supportdienst voor gerichte hulp.

Ik ontving een mail dat mijn Cloud-licenties geleverd zijn, maar ik kan deze niet terugvinden in mijn online Company Pool?

  • Controleer met welke GSID je aangemeld bent, dit moet hetzelfde zijn als datgene waarop je de mail ontving,

  • Ga naar je Graphisoft Company via https://companymanagement.graphisoft.com/,

  • kijk onder het kopje "Cloud License",

Ik kan mijn Cloud-licenties terugvinden in de online Company Pool maar ik zie ben nu de enige Member in deze Company, hoe kan dat?

Het zou kunnen dat het gedurende het conversieproces een nieuwe Graphisoft Company aangemaakt is, en er een dubbele licentiepool is ontstaan.
Neem in dit geval contact op met de Support-afdeling.

Ik kan mijn Cloud-licenties terug vinden in de online Company Pool, maar ik heb geen nieuwe Cloud-licenties beschikbaar in de License Manager Tool. Hoe kan dat?

Cloud-licenties verschijnen niet in de License Manager Tool, omdat ze via de cloud worden opgehaald en beheerd.

De License Manager Tool is bedoeld voor het beheren van licenties die aan één specifiek apparaat gekoppeld zijn, en is daarom niet van toepassing op cloud-licenties.

Perpetual licenties – of na conversie: compatibiliteitslicenties – blijven wel beheerd worden via de License Manager Tool.

Ik kan mijn Cloud-licenties terug vinden in de online Company Pool, maar Archicad zegt dat er geen licentie beschikbaar is. Hoe kan dat?

Er zijn enkele oorzaken waarom Archicad een licentie niet kan ophalen:

  • Controleer of de Cloud-licentie toegewezen is, deze moet altijd toegewezen zijn aan minimaal 1 persoon. Lees hier hoe je licenties kan toewijzen.

  • Heb je een Archicad Studio licentie, dan zal deze enkel werken met de Archicad NED versie, niet met Archicad INT.

  • Een Cloud-licentie kan enkel werken voor Archicad 26 release 5 en hoger. Controleer de versie en bijhorende update.

  • Voor Archicad 25 en ouder kan enkel een perpetuele/compatibiliteitslicentie gebruikt worden.
    Deze moet dan op de computer aanwezig zijn in de vorm van een software of hardware key (USB-dongle).

Controleren welke Archicad-versie je geïnstalleerd hebt kan in Archicad via help > about Archicad. Start eventueel in Demo-modus op.
Linksboven staat het versienummer en de regio-afkorting.

Ik kan mijn Cloud-licenties terug vinden in de online Company Pool en gebruiken, maar ik kan ook nog steeds gebruikmaken van mijn perpetuele licenties. Hoe kan dat?

Perpetual licenties worden binnen 90 dagen na conversie omgezet naar compatibiliteitslicenties voor Archicad 25 en ouder.

Tijdens deze 90 dagen behoud je volledig gebruik van je oorspronkelijke licenties. Dubbel gebruik (van zowel cloud- als perpetual licentie) is echter niet toegestaan en wordt door Graphisoft actief gemonitord.

Om verwarring in Archicad te vermijden, raden we aan om je perpetual sleutels te uploaden naar de Company Pool met behulp van de License Manager Tool.

Was dit een antwoord op uw vraag?