Maak kennis met Mies, onze AI-assistent. Mies helpt je door vragen te beantwoorden, alternatieve oplossingen te suggereren of informatie te verzamelen om onze (menselijke) BIM experts te ondersteunen.
Hoe werkt het?
Mies is een AI die via de chat in het Helpcenter altijd bereikbaar is – ook buiten kantooruren. Je opent de chat door op het gele chat-icoontje rechtsonder in het scherm te klikken.
Mies gebruikt voornamelijk de inhoud van het Helpcenter als bron, maar ook informatie uit tickets en externe bronnen. Dat betekent dat de kwaliteit van de antwoorden afhankelijk is van de beschikbare informatie. We werken er continu aan om onze bronnen up-to-date te houden. Elke interactie met Mies helpt hem bovendien om te leren en betere antwoorden te geven.
Hoe te praten tegen Mies?
Mies is getraind om te communiceren zoals een echt persoon, en je krijgt de beste antwoorden als je je vraag duidelijk en gestructureerd stelt. Hier zijn enkele tips:
Formuleer je vraag duidelijk en specifiek. Vermeld het probleem én het doel. Als je bijvoorbeeld een foutmelding in Archicad krijgt, stuur dan de volledige foutmelding door zoals deze in het programma wordt weergegeven.
Geef voldoende context. Vermeld details zoals de Archicad-versie, of het om een solo- of teamworkbestand gaat, en of je met Windows of Mac werkt.
Stel één vraag tegelijk. Voor een nieuwe vraag kun je wachten tot de eerste is afgehandeld, of – nog beter – een nieuwe chat starten.
Gebruik voorbeelden. Bij complexe vragen helpen voorbeelden Mies om je beter te begrijpen.
Gebruik bekende Archicad-termen. Hanteer de benamingen zoals die in Archicad zelf of in het Helpcenter staan.
Voeg uitleg toe bij schermafbeeldingen. Beschrijf kort wat er op de screenshot te zien is.
Mies begrijpt evenveel Engels als Nederlands, dus kies de taal waarin je je het meest comfortabel voelt.
Feedback over Mies
We begrijpen dat je soms liever met een echt mens spreekt. Daarom kun je je vraag altijd escaleren naar de experts van support. Buiten kantooruren zullen we niet direct in staat zijn te antwoorden, maar weet dat we de vraag zo snel mogelijk oppakken en zullen beantwoorden.
Toch nodigen we je uit om Mies uit te proberen én feedback te geven – zowel positief als negatief. Door eenvoudige vragen te behandelen en informatie te verzamelen, zorgt Mies voor snellere afhandeling en meer tijd voor onze BIM experts om persoonlijke en diepgaande support te bieden.
Let op! Vanwege veiligheidsredenen adviseren wij om geen persoonlijke of gevoelige gegevens met Mies te delen.
Lees meer over onze bereikbaarheid: Helpdesk - Telefoon, e-mail en chat