Archicad
Versies met helpdesk support
De volgende Archicad versies worden ondersteund door support van KUBUS en Graphisoft:
- Archicad 25 of ouder: geen support
- Archicad 26 support via onze Helpdesk
- Archicad 27: support via onze Helpdesk, en eventuele kritische bug fixes (ter beoordeling Graphisoft )
- Archicad 28: support via onze Helpdesk, en reguliere bug fixes
Een vastloper, crash en dan...
Elke sessie van Archicad wordt begeleid door een ‘Autosave file’. Deze wordt bij het correct afsluiten van het project automatisch weer gewist. Bij een crash blijft dit bestand echter bewaard en wordt bij het leeg opstarten van Archicad automatisch herkend. Open dus geen bestanden via een dubbelklik.
Na het opnieuw opstarten van Archicad verschijnt dan een dialoogvenster waarin het ‘Autosave’ bestand geopend kan worden. Selecteer het bestand van voor de crash en kies ‘Open’. Het bestand met de laatste stand van voor de crash wordt geopend zonder gegevens te verliezen.
Een Bugreport en dan...
Bij het vastlopen van het systeem wordt door Archicad automatisch een Bugreport opgestart. Noteer bij het verschijnen van de Bugreport het bug-ID nadat deze naar GRAPHISOFT is verstuurd en geef dit aan ons door. Lees ook het volgende artikel hierover.
Backup file
Standaard staat in de door ons aangeboden templates de Backup Copy aangevinkt. (Options > Work Environment > Data Safety & Integrity)
Deze Backup Copy wordt altijd direct naast het projectbestand (.pln) geplaatst en krijgt de extensie .bpn.
Twinmotion