Helpdesk

Helpdesk

Bereikbaarheid

Bij een contract met helpdeskondersteuning bestaat de mogelijkheid om gratis contact op te nemen met onze Helpdesk. Op de Helpdesk kunnen we vaak direct helpen. In overige gevallen streven we ernaar om binnen één werkdag antwoord te geven. De Helpdesk is telefonisch, per mail en per chat bereikbaar. De openingstijden zijn:
  1. Telefoon
    Maandag tot en met vrijdag 8.30 - 17.00.
  2. Chat
    Maandag tot en met vrijdag 9.00 - 12.30 en 13:30 - 17.00.
De chat en het speciale telefoonnummer van de helpdesk zijn te vinden na het inloggen voor de chat

Hieronder staan nog enkele tips waarmee we u sneller van dienst kunnen zijn.

Een probleem melden bij de helpdesk

  1. Meld problemen en vragen bij voorkeur per e-mail
  2. Zorg voor een duidelijk onderwerp als titel van de e-mail
  3. Leg zo duidelijk mogelijk uit wat de vraag of het probleem is
  4. Meld verschillende problemen en vragen zoveel mogelijk in aparte e-mails
  5. Beschrijf de handelingen vlak voordat het probleem optreedt
    Noteer deze uitgebreid en bij voorkeur stap voor stap.
  6. Geef aan waar een probleem zich voordoet
    Maak bij voorkeur een speciale View aan voor dit probleem of stuur een duidelijke schermafbeelding mee.
  7. Noteer foutmeldingen volledig of maak een schermafbeelding
  8. Noteer bij het verschijnen van de bugreporter het bug-ID nadat deze naar GRAPHISOFT is verstuurd of maak een schermafbeelding
  9. Stuur indien mogelijk het bewuste bestand mee
    Is het bestand te groot om te mailen (>10MB), gebruik dan KUBUS WeTransfer
  10. Maak gebruik van de 'reply functie' bij het beantwoorden van een e-mail die van de helpdesk ontvangen is

Archicad versies met helpdesksupport

De volgende Archicad versies worden ondersteund door support van KUBUS en GRAPHISOFT:
ARCHICAD 21: of ouder: geen support
ARCHICAD 22: support via onze Helpdesk
ARCHICAD 23: support via onze Helpdesk, en eventuele kritische bug fixes (ter beoordeling GRAPHISOFT)
ARCHICAD 24: support via onze Helpdesk, en reguliere bug fixes

Een vastloper, crash en dan...

Elke sessie van Archicad wordt begeleid door een ‘Autosave file’. Deze wordt bij het correct afsluiten van het project automatisch weer gewist. Bij een crash blijft dit bestand echter bewaard en wordt bij het leeg opstarten van Archicad automatisch herkend. Open dus geen bestanden via een dubbelklik.
Na het opnieuw opstarten van Archicad verschijnt dan een dialoogvenster waarin het ‘Autosave’ bestand geopend kan worden. Selecteer het bestand van voor de crash en kies ‘Open’. Het bestand met de laatste stand van voor de crash wordt geopend zonder gegevens te verliezen.

een Bugreport en dan...

Bij het vastlopen van het systeem wordt door Archicad automatisch een Bugreport opgestart. Noteer bij het verschijnen van de Bugreport het bug-ID nadat deze naar GRAPHISOFT is verstuurd en geef dit aan ons door.
Lees ook het volgende artikel hierover. 

Backup file

Standaard staat in de door ons aangeboden templates de Backup Copy aangevinkt. (Options > Work Environment > Data Safety & Integrity)
Deze Backup Copy wordt altijd direct naast het projectbestand (.pln) geplaatst en krijgt de extensie .bpn.

Meekijken

Soms is het moeilijk uit te leggen wat het probleem precies is. In die gevallen is het mogelijk om met op het scherm mee te kijken.

Ervaren BIM professionals

Wist u dat al onze helpdeskmedewerkers bouwkundigen zijn. Wilt u graag het gezicht achter de stem ontmoeten. Bekijk dan hier ons team.


    • Related Articles

    • Bestanden opsturen

      Om gemakkelijker bestanden te kunnen versturen naar onze Helpdesk hebben we een eigen WeTransfer account. Bestanden die hiermee verstuurd worden komen altijd bij onze Helpdesk terecht. Betreft het extra informatie over een al bestaand helpdeskticket ...
    • Studenten en opleidingen

      Alle door ons geleverde software is beschikbaar voor educatie-doeleinden en studenten die binnen de doelgroep van de software vallen. Dit tegen gereduceerde kosten en meestal gratis. Archicad Archicad is gratis te gebruiken voor opleidingen en ...
    • Meekijken

      Als het nodig is om een vraag beter te kunnen beantwoorden, kunnen wij via internet op een computer meekijken met behulp van Teamviewer of ZOHO Assist. TeamViewer Klik op het TeamViewer icoon De website van Teamviewer opent en er wordt een bestand ...