Helpdesk

Helpdesk

Bereikbaarheid

Als u een contract met helpdeskondersteuning heeft kunt u contact op te nemen met onze Helpdesk. 
Op de helpdesk kunnen we vaak direct helpen. In overige gevallen streven we ernaar om binnen één werkdag antwoord te geven. 

Onze reguliere openingstijden:

Telefoon: 
Maandag tot en met vrijdag 8:30 - 17:00 uur
Chat: 
Maandag tot en met vrijdag 9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:00 uur

Aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen:
  1. Maandag 25 december en dinsdag 26 december (Eerste en Tweede Kerstdag) - gesloten
  2. Woensdag 27 december tot en met vrijdag 29 december - alleen support via chat en e-mail
  3. Maandag 1 januari  (Nieuwjaarsdag) - gesloten
  4. Vanaf dinsdag 2 januari - de gebruikelijke openingstijden
  5. Maandag 8 januari (KUBUS Nieuwjaarsborrel) - sluiting om 15:30 uur
Wanneer is ingelogd als Keymember is rechtsonder het chatvenster beschikbaar.
Wordt de chat niet beantwoord, dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt van de vraag en zullen we per e-mail een antwoord sturen.

Hieronder staan nog enkele tips waarmee we u sneller van dienst kunnen zijn.

Een probleem melden bij de helpdesk

  1. Meld problemen en vragen bij voorkeur per e-mail
  2. Zorg voor een duidelijk onderwerp als titel van de e-mail
  3. Leg zo duidelijk mogelijk uit wat de vraag of het probleem is
  4. Meld verschillende problemen en vragen zoveel mogelijk in aparte e-mails
  5. Beschrijf de handelingen vlak voordat het probleem optreedt
    Noteer deze uitgebreid en bij voorkeur stap voor stap.
  6. Geef aan waar een probleem zich voordoet
    Maak bij voorkeur een speciale View aan voor dit probleem of stuur een duidelijke schermafbeelding mee.
  7. Noteer foutmeldingen volledig of maak een schermafbeelding
  8. Noteer bij het verschijnen van de bugreporter het bug-ID nadat deze naar GRAPHISOFT is verstuurd of maak een schermafbeelding
  9. Stuur indien mogelijk het bewuste bestand mee
    Is het bestand te groot om te mailen (>10MB), gebruik dan KUBUS WeTransfer
  10. Maak gebruik van de 'reply functie' bij het beantwoorden van een e-mail die van de helpdesk ontvangen is

Schermopname maken

In Windows kan een schermafbeelding/knipsel worden gemaakt met het programma Knipprogramma 
Een schermvideo kan op verschillende manieren worden gemaakt, waaronder:
  1. Via de in Windows ingebouwde Xbox Game bar (gratis)
  2. Via PowerPoint van Microsoft Office (licentie Microsoft Office vereist)
Op Mac kunnen schermafbeeldingen en schermvideo's worden gemaakt met het programma Schermafbeelding

Meekijken

Soms is het moeilijk uit te leggen wat het probleem precies is. In die gevallen is het mogelijk om op het scherm mee te kijken.

Ervaren BIM professionals

Wist u dat al onze helpdeskmedewerkers bouwkundigen zijn. Wilt u graag het gezicht achter de stem ontmoeten; bekijk dan hier ons team.

Archicad

Versies met helpdesk support

De volgende Archicad versies worden ondersteund door support van KUBUS en Graphisoft:
  1. Archicad 24 of ouder: geen support
  2. Archicad 25: support via onze Helpdesk
  3. Archicad 26: support via onze Helpdesk, en eventuele kritische bug fixes (ter beoordeling Graphisoft )
  4. Archicad 27: support via onze Helpdesk, en reguliere bug fixes

Een vastloper, crash en dan...

Elke sessie van Archicad wordt begeleid door een ‘Autosave file’. Deze wordt bij het correct afsluiten van het project automatisch weer gewist. Bij een crash blijft dit bestand echter bewaard en wordt bij het leeg opstarten van Archicad automatisch herkend. Open dus geen bestanden via een dubbelklik.
Na het opnieuw opstarten van Archicad verschijnt dan een dialoogvenster waarin het ‘Autosave’ bestand geopend kan worden. Selecteer het bestand van voor de crash en kies ‘Open’. Het bestand met de laatste stand van voor de crash wordt geopend zonder gegevens te verliezen.

Een Bugreport en dan...

Bij het vastlopen van het systeem wordt door Archicad automatisch een Bugreport opgestart. Noteer bij het verschijnen van de Bugreport het bug-ID nadat deze naar GRAPHISOFT is verstuurd en geef dit aan ons door. Lees ook het volgende artikel hierover. 

Backup file

Standaard staat in de door ons aangeboden templates de Backup Copy aangevinkt. (Options > Work Environment > Data Safety & Integrity)
Deze Backup Copy wordt altijd direct naast het projectbestand (.pln) geplaatst en krijgt de extensie .bpn.

Artlantis

Twinmotion

Zie hiervoor Twinmotion - support.


    • Related Articles

    • Meekijken

      Als het nodig is om een vraag beter te kunnen beantwoorden, kunnen wij via internet op een computer meekijken met behulp van ZOHO Assist of Teamviewer. Zoho Assist Als je telefonisch contact hebt met een support-medewerker zal deze je een code geven ...
    • Studenten en opleidingen

      Alle door ons geleverde software is beschikbaar voor educatie-doeleinden en studenten die binnen de doelgroep van de software vallen. Dit tegen gereduceerde kosten en meestal gratis. Archicad Archicad is gratis te gebruiken voor opleidingen en ...