Om eigen objecten in Archicad te maken hoeft men geen programmeur te zijn. Objecten kunnen zowel 2D als in 3D gebruikt worden. Ook kan een ander object als basis dienen voor een eigen object.
In dit artikel is een overzicht te vinden van diverse video's en links naar artikelen over het maken van objecten.
Voor het maken van objecten met GDL programmeren zie dit artikel.
KUBUS Artikelen
Zie deze artikelen over het maken van objecten:
Video's KUBUS
Zelf objecten maken - algemeen
In dit webinar wordt ingegaan op:
Maken van onderdelen zoals deurpanelen, deurklinken en vliesgevel afdekkappen
Maken van ramen en deuren met de KME add-on
Gebruik van SketchUp om eigen objecten te maken
Opwerken van plattegrondweergave
Eenvoudig gebruik van macro's
Ramen en deuren
Tech-webinar Zelf Ramen en Deuren maken met de KeyMember add-on (45 mi)
Zelf Ramen en Deuren maken (3 min)
Trappen - 3D DWG trap importeren
In deze video (2 min) is te zien hoe een 3D trap van een leverancier geimporteerd kan worden.
Video's door andere partijen
Eric Bobrow | How to Create a New 3D Object with Custom Hotspots and 2D Symbol
Eric Bobrow | Creating Custom Symbols and 3D Objects
Eric Bobrow | Custom Objects, Combine 2D & 3D, Interactive Schedule Subtypes
Shoegnome | Creating 2D Symbols for ArchiCAD Objects
Boeken
Add-ons
Beperkt parametrische objecten maken met toegevoegde informatie: Library Part Maker
Importeren van 3ds bestanden met deze ARCHICAD Goodie
Objecten maken vanuit Rhino (zonder Grasshopper) Rhinoceros - GDL Converter
Importeren van OBJ en FBX bestanden met Modelport
Veelzijdige tool voor modelleren en maken van objecten Objective (Central Innovation)
Zelf add-ons maken met de ARCHICAD API